12. okt. 2009

Leserinnlegg i BT 19. september

Dette leserinnlegget som stod i BT 19. september synes jeg sammenfatter en del av det vi har diskutert den siste måneden, eller hva?

3 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig!
    Jeg har ansvar for våre minoritetsspråklige elever på skolen. Det er en fryd å se hvordan de trives med å skrive og produsere tekst på PC'en. Det blir pent, de kan bruke bilder enten av felles opplevelser (f.eks turbok), det går fortere enn stadig bruk av viskelær, og mye mye annet. De trives i alle fall veldig godt med PC, og jeg har full kontroll på hva de driver på med i timene!

    SvarSlett
  2. Tror mye av dette handler og å slippe kontroll og at ting tar tid. Savner også noe om hva som er god pedagogisk bruk av IKt. Hva mer enn skrivemaskin og digital "tavle" kan dette brukes til ? Og hvordan øke læringsutbytte? Har nettopp sett på elevundersøkelsen. Statistisk ser det ut som om skolen er den samme som den har vært de siste årene, i gjennomsnitt er alle verdier de samme. Hva er det vi måler eller kan måle og hvordan ser vi noe som virker?

    SvarSlett
  3. Hei! Svært interessant lesarinnlegg frå BT, og langt på veg er eg einig i at det blir brukt for mykje tid på å vere negativ til endringar og for lite tid på å sjå kva moglegheiter t.d IKT kan gje for aktiviteten i klasserommet. Og så er det sjølvsagt og det faktum at læreplanane krev at vi skal ta i bruk teknologien i skolen, og det må vi rette oss etter. Men så var det dette med mengde og innhald. Og så var det sjølve hovudpoenget. Lærer elevane meir når dei brukar datamaskinar i undervisninga? Kva lærer dei? Inge Eidsvåg skriv i siste nummer av Utdanning at spørsmålet er ikkje om vi skal bruke datamaskinar i skolen, men på kva for måte vi skal bruke dei, og i kva for omfang og på kva for nivå dei maskinane skal brukast. Han er overbevist om at elevane i dag ikkje treng meir skjermtid, men meir mennesketid. Truleg har han mykje rett i at IKT-satsinga har tatt litt av, og at debatten om læringseffekten ved bruken av data kanskje har "drukna" i kampen for det riktige utstyret og lærarens behov for kompetanse? Sjølv ser eg store fordelar ved å bruke IKT i læringsarbeidet,m.a i vurderingsarbeidet, men det vi ikkje er gode nok på er å styre bruken i klasserommet.Det aller viktigaste er at læraren har kontroll på det som skal skje i klesserommet og får eleven med på å bruke datamaskina på rett måte. Vi slepper ikkje ungar laus med hammar heller, som lesarinnlegget seier, før vi har forklart dei korleis han skal brukast.Sjølv har eg 6 timar norsk i 3ST (vgs). 3 av timane er datafrie, fordi vi les og snakkar. Dei 3 andre timane brukar vi PC-ane aktivt(alle elevane har PC). Da e det viktig at eg har lagt opp timane slik at vi har konkrete oppgåver som skal gjennomførast. Det funkar nokonlunde, men det hender sjølvsagt at enkelte brukar "hammaren" til å gjere ugagn.Då må eg rett og slett ta frå dei "hammaren" ei stund. Det hjelper.

    SvarSlett